onsdag den 25. december 2013

Sundere snacks til når du er på farten i julen!

Skal du på julebesøg rundt i landet?

Når man er på farten et par dage enten i en anden by, eller der hvor man bor, så kan det være nyttigt at finde et supermarked og købe nogle snacks. Da jeg var i Bruxelles for et par uger siden var det fx. ikke altid at frokost var lige nemt.  Nogle gange stoppede vi bare ved en sandwich biks eller et fastfood sted. Det er jo ret typisk når man er på ferie, eller når man bare har travlt nogle dage fx med familiebesøg rundt i landet som de fleste kender her i juletiden. Er du meget bevidst om hvad du spiser og/eller har du forskellige kostmæssige præferencer, såsom at undgå gluten som jeg gør, så kan maden hurtigt blive problematisk. Hvad gør man så?


Forbered dig og tænk kreativt!

Uanset hvor man er, findes der supermarkeder eller tankstationer. Det er ikke altid lige nemt, men som regel er det muligt at købe en pose gulerødder, nogle bananer og æbler, en pose nødder, en pakke knækbrød osv. Det er ikke de mest hensigtmæssige måltider at holde maven kørende på snacks, men på den måde har du altid noget i tasken som du kan finde frem når maven begynder at rumle! Og det er bedre end en hotdog eller en marsbar ;)



Skal du være afsted længe, eller har du mange travle dage derhjemme, så kan det også være en god idé at have et lager af proteinbarer og pulver. Der er netop kommet en dansk forhandler af de eftertragtede Questbarer, se Energilagerets hjemmeside for udvalg.

Det er nemt at have en proteinbar med i tasken og der kan altid laves en shake hvis der enten slet ikke er nogle muligheder for sund mad, eller hvis du er på en stram kostplan. Det er jeg ikke lige for tiden, så jeg har plads til at finde de muligheder rundt omkring der passer til mig. I min taske vil du derfor kunne finde alt fra proteinbarer, en rawbar, en skyr og forskellige stykker frugt.


Du kan måske genkende lækkerierne på det første billede? De er fra mit indlæg om sundere alternativer til chokolade. Jeg er stor fan af alle slags rawbarer og kan særligt anbefale "Rawbite" og "Naturlig", der kan købes i alle større supermarkeder, 7/11 og helsekostbutikker.

Hvad gør du når du er sulten på farten? Har du nogle snacks du altid går efter?

Husk at nyde julen!

Her dagen efter juleaften gælder det, efter min mening, om stadig at nyde de afslappende dage med venner og familie, og det betyder også at maden skal nydes. Derfor er ovenstående mine gode bud på sundere snacks når du er på farten i disse juledage, men det betyder bestemt ikke at de er det eneste jeg spiser!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar