mandag den 9. december 2013

Kosttilskud til vinteren - forebyg sygdom

Forkølet og feber? Pænt nej tak!

Jeg er så heldig at være indehaver af et ret sart immunforsvar, så jeg er ofte forkølet og/eller syg. Det er også tilfældet disse dage, derfor er der ikke det store at berette om min træning, da den er ikke-eksisterende. Jeg har i dag været ved lægen og fået en antibiotikakur, så nu glæder jeg mig til den virker og jeg er frisk igen.

Denne vinter har jeg så besluttet at tage kampen op imod fremtidige forkølelser og sygdom. I forbindelse med mit træningsforløb med en personlig træner fik jeg lidt erfaring med kosttilskud og tager også stadig nogle af dem der blev anbefalet. Dette indlæg handler dog ikke om kosttilskud direkte i forbindelse med træning, men om at styrke kroppen som helhed og bekæmpe eventuelle forkølelser og sygdom - hvilke jo heller ikke er særligt hensigtsmæssige når man træner ;)


I starten af rækken har vi et naturlig kosttilskud til mere energi, hvilket vi vist alle har brug for her i vintermørket, dernæst forskellige naturlige midler mod forkølelse og slutteligt fiskeolie.
  • CO Q10 fra "Scitec essentials"
  • Dråber mod forkølelse fra A Vogel, købt i Matas
  • D vitamin fordi den danske vintersol ikke er så kraftig
  • Longo Vital Classic er helt almindelige vitamin piller
  • Livol C vitamin
  • Alaskan Salmon Oil fra Kirkland er super god fiskeolie med Omega 3
Jeg satser på at disse kosttilskud danner et værn imod fremtidige snottede næser og feber! Sidste uge bød som sagt på meget lidt træning, da jeg kun havde energi til at klare skolen. Ellers passede jeg mest min sofa og min dyne. Derudover havde jeg en weekend med hele to julearrangementer, der begge bød på både rødvin og chokolade. Super hyggeligt, men ikke specielt sundt ;)


Nu hvor jeg er startet på antibiotika og endelig har givet min krop lov til at sove ud, så glæder jeg mig til at få min energi tilbage. Jeg har nok desværre har kørt mig selv lidt for hårdt og forsøgt at ignorere at jeg var syg.

Udover at lytte til din krop og tage førnævnte kosttilskud, så kan jeg altid anbefale (som jeg selv gjorde i sidste uge) at lukke bøgerne for studierelevant læsning, gå en powerwalk med musik i ørerne og derefter komme hjem til varm kamillete, citrusfrugter, en rawbar og meget mørk chokolade.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar