onsdag den 11. december 2013

Opskrift på spicy nudler og fiskefrikadeller!

Asian night!

Jeg er træt af at have feber og hoste. Derfor blev aftensmaden her den anden dag til en hurtig omgang asiatisk inspireret aftensmad med masser af citron, hvidløg og frisk chilli!

Retten blev bygget op omkring et tilbud på risnudler. De er ikke lowcarb, men de er glutenfri og lynhurtige at lave. Derfor synes jeg en lille portion kan være fint som tilbehør til en ellers protein og grøntsagsrig aftensmad - og så smager de rigtig godt! Jeg har endnu til gode at prøve de såkaldte "fitness nudler" som mange i blogland taler om. De indeholder ingen kalorier, men skulle efter sigende have samme tekstur og smag som risnudler. Dem må jeg have fat i til næste gang!

Det grønne indslag til retten blev resterne af den sprøde salat med rå rødbede, se en opskrift HER

Make it spicy!

Risnudler skal kun koge 2-3 min, så jeg lavede dem til sidst. Først lavede jeg nogle hurtige fiskefrikadeller af torskefars der blev rørt op med 1 rødløg og 1 rød peberfrugt, citronsaft, samt salt og peber. Har du problemer med at få din fars til at hænge sammen? Så prøv med 1-2 spsk Fiberhusk. Det smager på ingen måde igennem, men det samler farsen perfekt og er gode fibre til maven ;)


Mens dine fiskedeller steger på panden, så kan du lave din marinade til nudlerne. Jeg blandede ca. 2 spsk. olivenolie, saften fra en hel citron, salt/peber, 1 finthakket hvidløg, to finthakkede forårsløg og en hel frisk chilli hakket meget fint. Det fik lov til at trække mens nudlerne kogte.


Når nudlerne har kogt, så er det bare at vende dem i marinaden og derefter servere herligheden! Jeg dryssede med rå hørfrø over, da jeg synes det giver dejligt knas til de bløde nudler. Så er der mad! :)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar