fredag den 8. november 2013

Verdens bedste morgenmad!

Er du til peanutbutter?

Hvis ja, så fortsæt læsningen! Hvis ikke, så læs videre og bliv omvendt ;)

Min morgen var en langsom en af slagsen. Jeg havde god tid og lyst til at forkæle mig selv. Hvad gør man så hvis man ikke gider bruge flere timer i køkkenet, efterlade sig skålevis af opvask eller har lyst til at fylde maven med hurtige kulhydrater og sukker?  Man bager glutenfri proteinpandekager og pimper dem!
I en skål mikses;
  • Ca. 100 gram hytteost
  • 3 spsk kikærtemel (eller mandelmel/boghvedemel) 
  • Et scoop (20 gram) Whey proteinpulver (her er anvendt vanilje)
  • En smule sukrin eller stevia efter behov (max 1 teske er min erfaring)
  • 2 æggehvider
  • 1 blød lille banan, der skæres i tern eller moses
  • 2 spsk Fiberhusk, her anvendt Sylliflor fra Myfitlife eventets goodiebag!
Mens du nyder duften af sunde pandekager på panden, så kan du enten fortsætte med dine morgenrutiner, brygge kaffe eller tage den lille opvask, men pas på; de skal ikke have mere end 6-8 min på hver side!
De kan derefter pimpes med enten bær, skyr, mandler eller hvad du har lyst til, men jeg anbefaler klar min version med peanutbutter og sukkerfri jordbærgrød. PeanutbutterJelly anyone? :D



2 kommentarer:

  1. Hejsa! Jeg er lige faldet over din blog via en kommentar du skrev på en anden hjemmeside (ja, hvilken omvej!)
    Jeg ville blot tilkendegive, at jeg har tænkt mig at følge med hos dig :) Det lyder som en spændende indgangsvinkel du har!

    Janne/www.angelic.dk

    SvarSlet
  2. Hej Janne

    Tusind tak for din kommentar, det gør mig rigtig glad! Jeg håber meget jeg kan gøre min blog personlig og vedkommende, så du må meget gerne melde tilbage hvordan du synes den udvikler sig :)

    Rigtig god fredag :D

    Hilsen Anna

    SvarSlet