tirsdag den 26. november 2013

Sund mad på farten; Tivoli

"Leave the bread and go ahead..."

Det kan ofte være en udfordring at spise ude, have en dag med familien og bare kunne hygge sig uden at have medbragt mad med. Er man på en særlig kostplan eller diæt, så er madpakken naturligvis en nødvendighed, men ellers er der masser af muligheder for at sætte et sundere twist på maden ude.

I weekenden var jeg på en super hyggelig tur i Tivoli og vi besluttede os at spise på det relativt nye sted: Woodhouse burger. Jeg bestilte en "siesta" med 180 gram oksekød, guacamole, salat og ingen ost. Dertil en kold og brusende cola zero!

Da jeg var færdig med maden, så min tallerken en smule rodet ud. Jeg valgte nemlig at efterlade bollen og i stedet spise mig med i bøffen med det grønne. I stedet for pommesfrites som tilbehør, så havde jeg et par gulerødder i tasken. Lidt forberedt må man gerne være ;)

Du kan stadig hygge med!

Når man går rundt og nyder de mange julelys i Tivoli, så trænger man meget ofte til noget varmt at drikke og noget sødt efter maden. Men fortvivl ej, her kan også findes sundere alternative til de traditionelle gløg og æbleskive boder.
Man skulle ikke tro det, men Ben and Jerrys isboden, har langt mere end blot is! Du kan bl.a. få sort kaffe og sukkerfri chai te. 

Jeg valgte en sukkerfri chai, der naturligvis indeholder kalorier i form af mælkepulver, men det er langt mindre end andre varme drikke og så elsker jeg chai te!


Hvis du derefter stadig er lækkersulten, så har Tivoli efterhånden fået flere sundere alternativer i Tivoli. I den hyggelige bolsjefabrik kan du se på old school bolsjeproduktion og købe dig en pose sukkerfri bolsjer hvis du får lyst. Er det ikke helt nok til den søde tand, så har "Sticks" et lækkert tilbud med frugt på stænger og valgfrit tilbehør i form af chokolade, nøddedrys og lignende. Det prøvede jeg ikke selv den dag, men det vil jeg helt sikkert have næste gang! :)

Der er altså rig mulighed for at nyde sundere alternativer på farten hvis man gerne vil gemme sit sukker-orgie til en anden dag! :D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar