torsdag den 28. november 2013

Hjemmetræning; med vægte

Sved i stuen? Ja tak!

Naturligvis har et fitnesscenter flere muligheder for træning i både regulering af øvelser og styrken af dem, men det er også muligt at få godt gang i kroppen hjemme på stuegulvet.

Her er mit forslag til et kort helkropsprogram, der får banket de store muskler igennem og giver dig en let gang træning. Lidt har altid ret! Det er, efter min mening, bedre at træne hjemme i 30 min. end det er at ligge de 30 min ekstra på sofaen om aftenen ;)

Nu er jeg så heldig at kunne låne kettelbells og vægte af min søde overbo Nina, men jeg skal selv have købt nogle tungere vægte at have stående herhjemme. 
Husk at varme op inden du løfter vægte, så løb en tur rundt om blokken, hop på stedet eller gå en powerwalk på 30 min.

Kettlebell svings, jeg lavede 3x7, men håber snart at blive stærkere til 3x10

En klassisk lunge hvor kettlebell løftes modsat det ben der er bøjet. Her kan jeg kun lave 3x4 på hvert ben fordi min hofte endnu ikke er stærk nok, men jeg ville anbefale andre at lave 3x10

Så er det arme og ryg! Den er naturligvis ideel på en træningsbænk, men kan laves på en stol, bare spænd godt op i maven og hold ryggen ret under løftet. Laves 3x12


Tricep extension 3x10

Siddende skulder pres. Udgangsstillingen er 90 grader, derefter skubbes vægtene op mod loftet og tilbage til udgangsstillingen igen. 3x12

Klassisk bicep curl, 3x10


Sideløft. Hold maven godt spændt under hele øvelsen. 3x12

I morgen laver jeg et indlæg om hvilke ting der er gode at have derhjemme hvis du vil i gang med hjemmetræningen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar