mandag den 25. november 2013

Kvinde er kvinde værst?

Fordomme og usikkerhed..

Det var en kold tirsdag for to uger siden. Det var sådan rigtig efterårsvejr. Alligevel vovede jeg mig ud i kulden iført røde læber og maven fyldt med sommerfugle. Jeg havde nemlig vundet billetter til lanceringen af  bloggernetværket; MyFitLife Mens jeg gik hen af de københavnske gader kom min usikkerhed snigende; ville jeg kunne snakke med nogen? Var jeg overhovedet "fit" nok til sådan et event?

Man hører ofte, at kvinder er kvinder værst. At kvinder er intrigante, egenrådige og rivaliserende.  De fordomme om mit eget køn fik frit løb de første par uger og måneder jeg begyndte at gå op i styrketræning. Det er ikke altid let at møde forståelse i ens egen omverden og slet ikke blandt fremmede i et miljø man er ny i. Men holder fordomme altid stik?


Kvinde er kvinde... bedst!

Det er ikke altid let at blive taget alvorligt med en hobby som andre ikke forstår. Er det ikke hul i hovedet at bruge timevis på at løfte vægte, sige nej tak til alkohol flere gange om måneden og tage hjem for at få sin søvn?
Fitness kan være et konkurrencepræget område at bevæge sig i, og kvinder har jo ry for at være stride mod hinanden. Siden jeg startede min rejse indenfor sundhed og træning, har jeg kun mødt søde, seje og ikke mindst fantastisk hjælpsomme kvinder på min vej! Jeg har stillet tusind spørgsmål og altid fået svar. Ikke én gang er jeg blevet mødt med nedladende kommentarer hvis jeg har stillet dumme spørgsmål. Jeg er heller aldrig blevet bebrejdet hvis jeg har drukket et par drinks, skippet en træning eller spist en kage. Det har været fedt kun at opleve en start med positive oplevelser!

Lanceringseventet i tirsdags bekræftede mig i dette, hvor jeg havde en super hyggelig aften og alle var åbne og hjælpsomme. Herunder står jeg med min goodiebag, Camilla og hendes veninde Ronja. Billedet er taget af Amanda. Eventet havde også besøg af de yderst lækre (og sunde) Rawbites!


Ud over hyggeligt selskab og flere tips og tricks til sundhed i hverdag, så kom jeg hjem med denne lækre goodiebag - tak til MyFitLife.


Måske skal vi alle huske at pakke vores usikkerhed, fordomme og frygt væk en gang imellem? :)

5 kommentarer:

  1. Kan sagtens følge dig i det! Da jeg startede ud med mit vægttab tænkte jeg konstant: "De kigger på mig!" "De snakker om mig." osv. Men vi er jo vores egen værste kritiker, og folk lægger altså ikke mærke til andre end dem selv i fitness - har jeg fundet ud af! Og du har jo så evig ret! Vi skal huske at pakke vores usikkerhed, fordomme og frygt væk en gang imellem! Sikke et godt indlæg. Ting er ofte altid modsat af, hvad man forestiller sig. :-)

    Mvh. Matilde.
    www.matildegoesfit.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det betyder rigtig meget med sådan en kommentar :D Og jeg giver dig meget ret; vi kvinder er sgu slemme til at være hårde ved både os selv og hinanden, det må vi droppe!

      Det må have været rigtig hårdt i starten af dit vægttab at være offentlig omkring det? Virkelig sejt! :D

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Super godt indlæg ! og synes det er super sejt du kom afsted :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Simone, det er jeg også rigtig glad for at jeg gjorde :D

      Slet