lørdag den 9. november 2013

Low carb weekendfrokost

Har du 10 min? Så har jeg din frokost!

Det er weekend og du burde have masser af tid. Men har du (læs: ligesom mig) igen fyldt kalenderen op med planer, glemt at handle ind og mærker du pludselig en knurren i maven?
Siden det er weekend, så er der jo en sandsynlighed for at der enten er blevet drukket et par glas alkohol eller spist noget sukkerholdigt. Derfor kommer her min redning til frokosten, der både er lowcarb, glutenfri, mættende, SU venlig og til at overskue tidsmæssigt.

Snit de grøntsager du har liggende i køleskabet så groft eller fint du kan lide det.
Jeg havde;

  • En porre
  • En halv squash
  • En halv rød peberfrugt
  • Et rødløg
  • Lidt brocolli
  • 2 Portebellosvampe
  • Tilføj en pakke kyllingepålæg, skær evt. i tern
  • Svits det hele ved høj varme og tilsæt 1 tsk. karrypaste eller hvad du har af krydderier.
  • Lige inden det er færdigt, så slå 1 æg ud i blandingen og rør rundt (det smager ikke af røræg eller morgenmad, men gør retten fyldig og suger smag af hvad du krydrer med)

Jeg tilsætter lidt stærk chilli (her sambal olek) og sukkerfri karrypaste for smag. Til sidst strør jeg hørfrø henover. Lowcarb frokost = Sådan! :)



Enjoy! Det smager fantastisk både varm, lun og kold.! :D

2 kommentarer:

  1. Ikke tosset! Det er egentlig generelt en god idé til restemad/tøm køleskabet! Det kunne være jeg skal lave mig sådan noget i dag, jeg tror dog faktisk ikke vi har mere kødpålæg.

    SvarSlet
  2. Jeg er glad for du kan bruge det som inspiration! Det smager godt med næsten alle slags rester af kød eller pålæg synes jeg, og det kan også laves med en dåse tun hvis man kan lide det varmt. Ellers tror jeg også en vegetar udgave ville smage ret så glimerende og så kunne man jo putte et ekstra æg i for mæthedens skyld :)

    SvarSlet